انواع بک لینک ها از نقطه نظر کیفیت
لینک ها می توانند به روش های مختلفی ایجاد شوند. اما چیزی که گوگل می خواهد، لینک های با کیفیت است و به شدت با بک لینک های اسپم که از راه های نادرست ایجاد شده اند، مقابله می کند.
با توجه به این موضوع، تمامی لینک هایی که در فرآیندهای لینک بیلدینگ برای خود ایجاد می کنید، در یکی از سه دسته زیر جای می گیرند :
۱) بک لینک های طبیعی
این نوع از بک لینک ها به منزله جام مقدس برای متخصصان سئو می باشد!
در ایجاد این گونه لینک ها، شما هیچ دخالتی ندارید و در واقع از شخصی درخواست نکرده اید تا به شما لینک بدهد بلکه وبسایت های دیگر به صورت خودجوش و کاملا طبیعی به شما لینک داده اند!
این لینک ها به مراتب ارزشمندتر از لینک هایی هستند که با درخواست کردن از یک وبسایت، ایجاد می شوند.
البته باید توجه داشته باشید که مرحله اول برای دریافت چنین بک لینک های با ارزشی، داشتن یک آهنربای لینک سازی و به عبارتی یک دلیل برای لینک دادن می باشد. سپس در مرحله دوم باید راهی پیدا کنید تا عده زیادی را از آهنربای خود آگاه سازید.
اکنون می توانید منتظر دریافت بک لینک های طبیعی و فوق العاده ارزشمند باشید.
۲) بک لینک های درخواستی
این روش یکی از رایج ترین راهکارهایی است که متخصصان سئو برای لینک بیلدینگ استفاده می کنند. خصوصا اگر کسب و کاری را به تازگی شروع کرده باشند و هنوز خیلی شناخته شده نیستند.
در این روش شما با مدیران وبسایت ها و بلاگ ها ارتباط برقرار می کنید و از آنها درخواست می کنید تا به شما لینک بدهند.
مجددا در این روش نیز شما باید یک دلیل برای لینک گرفتن داشته باشید و آن دلیل یک آهنربای لینک سازی است.
همچنین اگر می خواهید بازخورد بیشتری بگیرید، بهتر است با افراد و وبسایت هایی ارتباط برقرار کنید که مرتبط با حوزه کاری شما هستند. طبیعتا درخواست بک لینک از وبسایت های غیرمرتبط، نتیجه ای دربرنخواهد داشت!
۳) بک لینک های خودساخته
این روش لینک سازی امروزه تقریبا بی ارزش است و اکثرا شامل تکنیک های کلاه سیاه لینک بیلدینگ می باشد.
در تکنیک های کلاه سیاه معمولا سعی و تلاش فرد بر این است که یک لینک را به صورت ارزشمند و مرتبط جلوه دهد تا در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب کند، در صورتی که اینطور نیست!
البته به کمک الگوریتم پنگوئن و آپدیت های منظم و متوالی آن، گوگل وبسایت هایی را که این گونه لینک ها را برای خود می سازند، پنالتی می کند.
با توجه به مواردی که ذکر شد و از آنجایی که این لینک ها به دست خود فرد ساخته می شود، نسبت به انواع دیگر لینک ها، به مراتب از ارزش کمتری برخوردار است.
زمانی این تکنیک ها برای متخصصان سئو مفید بوده است اما امروزه اگر می خواهید از این تکنیک ها استفاده کنید باید بسیار احتیاط کنید چرا که در خطر پنالتی و جریمه های گوگل هستید!
برخی از این گونه لینک ها عبارتند از :
- کامنت بک لینک (آنهایی که طبیعی سازی نشده اند!)
- پست های خبری با انکرتکست های بسیار بهینه شده
- دایرکتوری ها
- امضای پست های مهمان
- تبلیغات
- لینک پروفایل ها
- امضا انجمن ها
- و …
به طور کلی باید از این روش ها کمتر استفاده کنید و به جای آن سعی کنید لینک ها را به صورت طبیعی و یا با درخواست کردن از دیگران دریافت کنید.